Wyszukaj

piątek, 29 maja 2015

Babeczki czekoladowe cookie monster/ciasteczkowy potwór



Składniki:
(na około 10-12 sztuk)

  • 100 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 175 g cukru
  • 225 g masła
  • 100 g czarnej czekolady
  • 4 jajka, roztrzepane
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 75 g wiórków kokosowych
Krem:
  • 450 g twarogu miękkiego
  • 100 g masła, miękkiego
  • 2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • niebieski barwnik: pół lub całe opakowanie barwika w żelu około 5-10 ml
Oczka:
  • Ubita śmietana 36%
  • posiekane rodzynki- możne również użyć małych kawałeczków czekolady
Ciasteczko:
  • użyłam malutkiego kółeczka wyciętego ze zwykłego jasnego biszkoptu, może to być malutkie ciasteczko z czekoladą np z przepisu poniżej, trzeba jednak pamiętać by ciasteczko było malutkie i mieściło się potworkowi w buzi.


Dodatkowo potrzebne będą:
  • misa o wysokich ściankach
  • mikser
  • szpryca bądź rękaw cukierniczy i końcówka o kształcie gwiazdki
  • foremki do babeczek
  • papilotki
  • łyżka do nakładania ciasta
Przygotowanie:

1.Do miseczki wsypać: mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz sól
2. W kąpieli wodnej roztopić czekoladę z masłem
3. Wlać masę czekoladową do miski z mąką
4.Dodać jajka i wanilię, dokładnie wymieszać
5. Wrzucić wiórki czekoladowe i wymieszaj delikatnie
6. Przełóż ciasto do foremek wyłożonych papilotkami
7. Ostudzić babeczki całkowicie

Piec: 20-25 minut w temperaturze 180 stopni

Krem: 

1. Wymieszać wszystkie składniki i nanieść na wierzch ostudzonych babeczek najpierw przy pomocy nożyka bądź łyżeczki na gładko smarować wierzch babeczki by nie widoczne były prześwity z ciasta.
2. Następnie nakładać przy pomocy szprycy/rękawa małe gwiazdki bardzo blisko siebie- tak jakbyśmy robili malusieńkie bezy.
3. Gdy zapełnimy całą przestrzeń babeczki, bierzemy mały ostry nożyk i kroimy poprzeczny otwór na około 1,5-2 cm w zależności od wielkości naszego ciasteczka. Ja swoje wykroiłam nożykiem ze zwykłego jasnego biszkoptu.
4. Włożyć ciasteczko do buzi potworka.
5. Białą ubitą śmietaną robić oczka za pomocą tej samej szprycy i końcówki
6. Na wierzch białej śmietany położyć po kawałeczku posiekanej rodzynki bądź czekolady


Smacznego :)



Zobacz także:




3 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo piękne babeczki, ja niestety nie mam talentu do dekoracji ciast. Uwielbiam za to piec, moje ulubione to muffinki czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/
    Moja rodzinka je uwielbia i zawsze w weekend nalegają, żybym je upiekła. Przepis jest bardzo prosty a smak świetny, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń