Wyszukaj

środa, 11 marca 2015

Ptysie z kremem z białek




Składniki:
(na około 20 sztuk w zależności od wielkości ptysiów)

Ciasto parzone:

  • 125 g masła 
  • 200-250 ml wody
  • 250 g mąki pszennej
  • 4 jajka

Krem z białek:


  • 6 białek
  • 400 g cukru
  • 180-200 ml wody
  • opcjonalnie: odrobina syropu malinowego ze świeżych malin- by krem był różowy.
  • albo opcjonalnie: odrobina kwasku cytrynowego
  • albo opcjonalnie odrobina soku z cytryny- 1-2 łyżeczki
Ja wybrałam opcję z sokiem z cytryny

Uwaga: Kremu starczy na około 10-15-20 sztuk w zależności od wielkości ptysiów i ilości kremu jaki położycie na ptysiu.

Ponieważ krem ubijamy na parze uważaj by się nie poparzyć: Z 6 białek wyjdzie dużo kremu, ja podzieliłam składniki na 2 i by się nie poparzyć 2 razy zrobiłam porcję kremu. Krem bowiem powiększy swoją objętość podczas ubijania, pamiętaj jeśli chcesz zrobić cały krem na raz by mieć odpowiednio duże naczynie.


Przygotowanie:

Ciasto parzone:

1. Do garnuszka z wodą dodajemy masło.
2.Podgrzewając doprowadzamy do wrzenia, wtedy dodajemy mąkę.
3. Zmniejszamy ogień i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Gdy masa będzie odklejała się od łyżki oraz gdy będzie gładka bez grudek odstawiamy masę do całkowitego ostudzenia.
4. Gdy masa ostygnie miksując dodajemy kolejno po jednym jajka. Można mieszać również drewnianą łyżką.
5 Gdy masa będzie gładka przy pomocy szprycy z końcówką dużej gwiazdki wyciskamy ptysie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.


Piec: 20-30 min w temperaturze 180 stopni

Po upieczeniu ostudź. Po ostudzeniu przekrój na pół i nakładaj krem z białek.

Krem z białek:

1.Białka ubijamy na sztywną pianę
2. Z wody i cukru na małym ogniu gotujemy syrop (do niteczki) podgrzewamy do momentu kiedy syrop zgęstnieje. Kiedy polejemy syrop będzie opadał długą stróżką- nitką. Może to troszeczkę potrwać więc uzbrój się w cierpliwość.
3. Białka ostrożnie zaczynamy ubijać na parze (ja wstawiłam do garnuszka durszlak na którym ustawiłam miskę z białkami- uważaj by się nie poparzyć).
4. Dodaj powoli syrop cukrowy i produkt opcjonalny u mnie sok z cytryny. Ubijaj 20-30 minut aż krem zgęstnieje

Krem ostudź. Po ostudzeniu możesz opcjonalnie włożyć krem na 1-2 h do lodówki. Nakładaj szprycą z końcówką gwiazdki na ostudzone i przepołowione ptysie.

Smacznego:)

* Sprawdź również podobne przepisy:










1 komentarz: