Wyszukaj

poniedziałek, 23 lutego 2015

Czekoladowo-Karmelowa Lava Cake; ''Death by chocolate with caramel''



Kilka lat temu podczas podróży do Dublina, odwiedziłam małą restaurację w dzielnicy Temple Bar, była to mała włoska knajpka, z której po latach pamiętam przemiłą obsługę i deser. Nosił on nieprzeciętną nazwę na karcie, cytuję: ''death by chocolate''- ''śmierć przez czekoladę''. Nie musiałam długo się zastanawiać czy chce go spróbować, ale obawa pozostała, nazwa była bowiem szaleńczo mało przyjazna:). Było to jednak najsmaczniejsze ciastko jakie jadłam i powiem szczerze przez lata nie mogłam znaleźć odpowiednika. Ale z wielką przyjemnością przedstawiam Wam deser podobny do tamtego, znany u nas jako lava cake. Przedstawiam Wam  ''Death by chocolate with caramel''.
Mięciutkie na zewnątrz z płynną czekoladą i karmelem w środku. Idealny deser dla smakoszy czekolady.
Mam nadzieję, że Wam posmakuje:)

Deser idealnie smakuje z lodami waniliowymi, może również dodać gorące śliwki, wiśnie, maliny.

Ja jednak tym razem pozwoliłam sobie na odrobinę szaleństwa w czystej postaci tylko z dodatkiem posypki z kakao, zostałam na moment uśmiercona  dla otaczającego świata  i oddałam się w zupełności  słodyczy ''Death by chocolate with caramel''. Nie trzeba bowiem wiele by zrozumieć nazwę tego deseru gdy chociaż raz się go spróbowało.

Zapraszam na przepis:

Składniki:
(na 2 sztuki)


  • Odrobina kakao
  • 1 cała tabliczka czekolady deserowej-około 100 g
  • pół tabliczki czekolady mlecznej-około 50 g
  • oliwa z oliwek-3-4 łyżki
  • 20 g mąki
  • 40 g cukru pudru
  • 2 jajka
  • kilka kropli ekstraktu z wanilii
  • 1,5 łyżki whisky
  • dulce de leche- masa kajmakowa- my wykorzystaliśmy masę kajmakową o smaku orzechowym

Przygotowanie:

Foremki natłuszczamy odrobiną oliwy i podsypujemy odrobiną kakao.
Podgrzewamy czekoladę z oliwą z oliwek w kąpieli wodnej, aż do całkowitego rozpuszczenia się czekolady, cały czas mieszając. Po ostudzeniu masy czekoladowej, wsypujemy mąkę, cukier, dodajemy jajka. Jako ostatnie dodajemy ekstrakt z wanilii oraz whisky. Mieszamy do momentu kiedy masa będzie gładka i jednolita. Rozlewamy do kokilek do 3/4 ich wysokości. Na środek kładziemy po łyżce masy kajmakowej. Boki mają być ścięte, natomiast środek ma pozostać płynny.

Piec: 10-15 min w temperaturze 220 stopni

Talerz i wierzch ciasta posypujemy obficie kakao. Podajemy na ciepło, od razu po wyjęciu z piekarnika


Smacznego :)







Zobacz także:


Krokiety z bakaliami        Kawowa Bomba                 Batonik Snickers       Batonik Daim



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz