Wyszukaj

piątek, 27 lutego 2015

Mini Focaccia z pomidorami i jalapeño



Miałam w domu mało składników potrzebnych do tej pyszności i stwierdziłam, że i tak podołam zadaniu stworzenia czegoś pysznego do jedzenia na 2 śniadanie. Przedstawiam więc idealne na 2 śniadanie, przekąskę czy przystawkę: malutkie, mięciutkie i białe focaccie z farszem warzywnym na ostro. Włożyłam ciasto do foremek sufletowych, by bułeczki ładnie wyrosły do góry.

Składniki:
(na 2 małe sztuki)

ciasto:

  • 100 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 10 g drożdży
  • 60-70 ml wody letniej
  • 1 łyżka oliwy z oliwek- ja dodałam oliwy z aromatem suszonych pomidorów.
farsz:
  • pół pomidora
  • jalapeño 6-8 cienkich plasterków
  • szczypta kolendry
  • szczypta tymianku
  • szczypta świeżo mielonego pieprzu
  • łyżka zielonego pesto
  • kilka listków świeżej bazylii
  • odrobina cebuli- zeszklonej na patelni
  • odrobina oliwy z oliwek
  • odrobina startej skórki pomarańczowej

Przygotowanie:

Przygotować foremki- opcjonalnie wysmarować je oliwą z oliwek i podsypać mąką bądź bułką tartą.

Wszystkie składniki połączyć na jednolitą masę. Wyrabiać ciasto. Następnie odstawić w ciepłe miejsce do podrośnięcia na około 30 min do godziny. Podzielić na 2 placuszki i włożyć je do foremek. Palcem zrobić duże wgłębienia w cieście. Poczekać około 10- 20 minut by ciasto odrobinkę się napuszyło. Kłaść składniki farszu.


Piec: 20-25 minut w temperaturze 200 stopni.

Po upieczeniu skraplać odrobinką oliwy z oliwek.

Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz