Wyszukaj

sobota, 27 czerwca 2015

Domowa chałwa czekoladowa ze śliwką





Bardzo prosty i szybki deser, który jest idealny dla smakoszy chałwy. Domowa chałwa jest pyszna i nawet dla mnie stała się przysmakiem chociaż nigdy nie była moją ulubioną formą słodkości. Zrobienie jej zajmuje literalnie kilka minut i jest bardzo łatwa w przygotowaniu, Także do dzieła kochani :D

Składniki:
  • 15-20 g startej na wiórki gorzkiej czekolady- im więcej % kakao tym lepiej- u mnie 78%
  • 1 szklanka sezamu
  • 2 łyżki miodu
  • 3 suszone śliwki pokrojone w małe kawałeczki
Dodatkowo potrzebne będą:
  • folia spożywcza
  • mała keksówka bądź foremki ceramiczne/filiżanki- u mnie małe foremki cermiczne w kształcie prostokącików
  • młynek do kawy/bledner- ja użyłam elektrycznego młynka do kawy
Przygotowanie:

1. Zemleć sezam w blenderze bądź młynku do kawy. Od czasu do czasu otwierać młynek i zdejmować sezam ze ścianek
2. Dodać miód oraz wiórki czekolady oraz śliwkę
3. Zemleć całość aż do połączenia się mas i powstania gładkiej masy chałwowej. Zajmuje to zaledwie kilka minut.
4. Masę przełożyć do foremki wyłożonej folią spożywczą.
5. Chłodzić w lodówce od 1 do 3-4 h w zależności od stopnia chłodzenia lodówki.
6. Schłodzoną pokroić na mniejsze fragmenty/kosteczki.

Smacznego :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz